dimecres, 10 d’octubre del 2012

Jo sóc del 4.7%

Miro les enquestes i em quedo parat que un 93.3% de la població ja tingui decidit el seu vot en un referèndum d’independència. Entenc que hi ha persones que viuen l’independentisme d’una manera molt visceral i per a les quals la independència de Catalunya és pràcticament un objectiu vital. Són persones van decidir fa anys que votarien sí sense qüestionar-se res més. També hi ha persones que, també per raons molt viscerals, no volen ni sentir a parlar d’una Catalunya fora d’Espanya, i molt menys escoltar els arguments a favor o en contra de la independència. I, per últim, hi ha persones que han decidit que s’abstindran, com a forma de protestar contra els polítics o perquè no volen validar amb el seu vot un referèndum que veuen com un acte secessionista en ell mateix.

Però el que em sorprèn (i no sé si hauria de preocupar-me) és que aquestes persones sumin el 93.3% dels catalans quan encara sabem tan poc de com seria un hipotètic Estat català.

Jo sóc del 4.7% de persones que encara no saben què votaran. Senzillament, no em sento prou informat per poder decidir. Com la afectaria independència el meu dia a dia? Com afectaria la independència els meus ingressos? I el meu futur professional? I la meva jubilació? I la meva vida cultural? Em costa de creure que només el 4.7% dels catalans ens fem aquestes preguntes.

Vull pensar que, si la consulta es materialitza, seran molts més els que abans d’anar a votar començaran a demanar als polítics que expliquin quin és el seu projecte de país. Espero veure un debat no pas electoral, sinó social i polític sobre les qüestions que més tocarien la fibra de la societat catalana en cas d’una victòria del sí. El tipus de debat que no es va poder fer durant la Transició espanyola, vaja. Trobaria democràticament molt preocupant que ens fessin votar sense donar-nos abans una informació tan viatl com aquesta.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

S'agraeixen tots els comentaris.